Sunday, November 18, 2007

Cinderella, and then some....

"You gonna sit with me for New Year's?"
"Course I am"
"Dressing up again?"
"Yeah"
"Did you already get your dress?"
"Yup"



"Is it long?"
"Mmmmm....hmmmmmm"
"Pretty, huh?"
"Mmmmmm...hmmmmm"



"You wearing those boots?"
"Yup"
"With your dress?"
"Yup"
"Are you kidding?"
"Nope"



"Okay"
"Okay"



"Can I have the first dance?"
"Yup"

27 comments:

eric1313 said...

Can I have the first dance?

You have to love and ending that is also a beginning. Make sure to post pics of this. Everyone will be wanting to see what's up.

Clink!

singleton said...

Clink! Real time!

kj said...

singleton, i don't know if it's too late, but i don't think it is:

writer's digest has a contest for short stories--1500 words or less.

you might check it out, given your sweet little talent in this area...

:)

The Electric Orchid Hunter said...

Cute. Loved the monosyllabic responses: "mmmm", "yup", "nope"...

Where'd you get the picture? It's supremo!

eric1313 said...

I was just going to say, clink! real time at the flutterbybar....

See you at 'peace...

eric1313 said...

OK, OK... where's the real time at?

See you at the bar, in that case...

eric1313 said...

I give up. Where is the real time clink! coming from? I'm just a silly poet... don't mess with me...

singleton said...

KJ...bless you sweetie, but I haven't the faintest idea how to write fiction! Thank you so much for sharing sweetie! You're the bomb!

Electric....Isn't that picture too cool? I''m busted, swiped it off the web! And my mandatory boots look just like that....just not broken in .....yet!

Eric....I'm at the payphone phone outside....I'll be barging through the double doors in just a sec....order me a Mic please and put it on my tab!

drips of paint said...

Yup ... a cute post and picture..

and yup, yup .. please go to my "roared" post and check out the award I left for you ... sori for another one since I notice you are well decorated ... but then who esle I can think of besides singleton.:))

and I have one for eric1313 too..

karma lennon said...

I love getting a glimpse of your world. :)

SpongyBones said...

Yup anytime!

Gillian @ Indigo Blue said...

I used to wear boots with dresses all the time.
Doc Martens. And it was cute as hell.
xo
Gillian

Gillian @ Indigo Blue said...

I guess you're revving up for some rug cutting or the sort?
LOL
Tinky! heres a vino from moi

kj said...

girl, short stories don't have to be fiction. and if you don't know you can write short stories, you are in deep denial.

it's not fair to let your modesty (or, of course, fear of failure)get in the way.....

(huge smile)

eric1313 said...

I'm here!

And I'm clink'n ya!

Justgivemepeace said...

Drips....
Thank you, sweet friend. And as I said to you, your paintings tell a thousand stories, roar out loud....
the color, the soul, the spirit....
told from within and shared....
You're beautiful!

Karma....If I had hidden a tape recorder in my jean's pocket, I couldn't have captured this conversation closer.....My friend and I......and the newly beloved construction boots! Peace~love, girl!

SweetSpongy...yup up! Love ya,man!

Indigo....Doc Martens? Hey, do they look like my construction boots? I've been through go-go boots, thigh highs, knee highs, patent leathers, cowboy boots, and now these......? I'm lovin' it! My brown spanish lace and these bonkers! We're gonna have a blast! :)

KJ....Bless you, sweet girl. I did bop it up on the internet and I swear it said "fiction".....Do you really think it's ok to submit a short with nouns as verbs and verbs as nouns and nonsensical punctuation? I love to write, but just like my drawings, I wasn't taught, and don't know the rules.... just love the flow!

Eric....It's dead cowboy time! Clink ya!

eric1313 said...

clink! I'm at the bar, putting them down as we speak.

Justgivemepeace said...

scooch over....I'm due for a beer!

Anonymous said...

IMY&LYSVM.xoxox the slb

JustRun said...

I have a friend with twin 13-year-old girls. Boots with dresses are all the rage. See how cool you are? ;)

karoline said...

how i luv the cowboy booted mimi spinning and *clinking* beneath the neon palm...

markers wash, casts come off, and there will always be powdered nestle quick...

i missed you

k:)

Merisi said...

Thanks to David in Melbourne did I come over and enjoy this expressive image and the beautiful story.

kj said...

hahaha! i don't know the rules either, singleton! but i do know you can write. i only hope i can too!

getting published is like the dating scene: you've got to expect rejections--could take a 100 before you find "the one", but you and i can handle that, most of the time, can't we?

you know the lesson already: you can't win the lottery if you don't buy the ticket.

i think you should...

xo

singleton said...

My sweet SLB....Girl ILYSVVM2 and MYM every day!

Justrun....Oh! Well, I'll send you a pic of the Hippie in the cocoa colored evening gown and construction boots and we'll let them be the judge! :) But I'm gonna remember your words all night long! Yup! I'm cool! LOL!

karoline....you sweet, sweet girl! I've been on the porch for months now, watching the world go by and throwing kisses at the wind....Gonna start hiking with these babies on.....Comin' round your mountain! Missed you, too!

Merisi....Oh, I'm so glad you stopped by, the porch lights always on....I'll come clompin' over to visit soon....just pardon me if I leave really big footprints!

KJ....:) You got me! And the deadline is like December 3rd, lets go girl!

Peace~love my friends

Maithri said...

Dear Singleton,

I read this after what we affectionately call a 'psycho shift' where we're the only doctor on for 14 hours in hospital...

Id spent the day discussing the merits of draining a haemopneumothorax, and decompressing bowel obstructions.

I came to the computer at shifts end... and sat down to these words and picture...

and in my mind i heard...

'Now lemme tell you a story about a man named jed... poor mountaineer barely kept his family fed..."

Well you know the rest... And i was suddenly a dancing hillbilly,

Laughter and light suddenly tiptoein where tiredness should be draggin his feet,

Thank you my friend for arrangin this 'trade',

You are perfect.

Love to you, ;) M

i beati said...

hahahahahahahahha

singleton said...

Maithri....I've never understood that hospital logic....run the doctors ragged.....send the nurses out sleeping on their feet....Don't even get me going on those endless shifts....when your mind and heart and bedside manner are suppose to survive and thrive into the next time zone.....
Bless you sweet friend.....
Here's to dancin' hillbillies and the sillies.......
Smile!

Ibeati.....:) yup!